Dersin Adı | Görsel Programlama III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 200 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders başarıyla tamamlayan öğrenciler, nesne yönelimli programlama örneklerini kavrayabilecek, görsel arayüz tasarlayabilecek ve veri tabanı uygulamalarını yapabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Algoritma kavramı, nesne yönelimli programlama temelleri, görsel arayüz tasarlama, buton ve kontrollerle örnek uygulamalar gerçekleştirme, grafiksel arayüz tasarlama ve çizim, veri tabanına giriş, hata ayıklama |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Algoritma kavramı | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 1 |
2 | Nesne yönelimli programlama temelleri | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 2 |
3 | Kalıtım,çok biçimlilik, sınıf, nesne | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 3 |
4 | Nesne yönelimli programlama örnekleri | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 4 |
5 | Görsel arayüz tasarlama | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 5 |
6 | Buton ve kontrollerle örnek uygulamalar gerçekleştirme | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 5 |
7 | Buton ve kontrollerle örnek uygulamalar gerçekleştirme | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 5 |
8 | Ara sınav | |
9 | Grafiksel arayüz tasarlama ve çizim | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 6 |
10 | Grafiksel arayüz tasarlama ve çizim | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 6 |
11 | Veri tabanına giriş | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 7 |
12 | Veri tabanı uygulamaları | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 7 |
13 | Veri tabanı uygulamaları | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 7 |
14 | Hata ayıklama | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 8 |
15 | Hata ayıklama | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 8 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). ISBN: 9786053970750 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 126 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | |||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | |||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | |||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest