DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Görsel Programlama III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MBP 200
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders başarıyla tamamlayan öğrenciler, nesne yönelimli programlama örneklerini kavrayabilecek, görsel arayüz tasarlayabilecek ve veri tabanı uygulamalarını yapabileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Veri tabanı uygulamaları yapabilecek
  • Algoritma mantığını kavrayabilecek;
  • Formlar ve arayüzler kullanarak tasarımlar yapabilecek;
  • Nesne yönelimli programlama kavramlarını uygulayabilecek;
  • Çizim ve grafiksel arayüz oluşturabilecektir.
Ders Tanımı Algoritma kavramı, nesne yönelimli programlama temelleri, görsel arayüz tasarlama, buton ve kontrollerle örnek uygulamalar gerçekleştirme, grafiksel arayüz tasarlama ve çizim, veri tabanına giriş, hata ayıklama
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Algoritma kavramı Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 1
2 Nesne yönelimli programlama temelleri Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 2
3 Kalıtım,çok biçimlilik, sınıf, nesne Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 3
4 Nesne yönelimli programlama örnekleri Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 4
5 Görsel arayüz tasarlama Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 5
6 Buton ve kontrollerle örnek uygulamalar gerçekleştirme Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 5
7 Buton ve kontrollerle örnek uygulamalar gerçekleştirme Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 5
8 Ara sınav
9 Grafiksel arayüz tasarlama ve çizim Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 6
10 Grafiksel arayüz tasarlama ve çizim Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 6
11 Veri tabanına giriş Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 7
12 Veri tabanı uygulamaları Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 7
13 Veri tabanı uygulamaları Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 7
14 Hata ayıklama Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 8
15 Hata ayıklama Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). Bölüm 8
16 Final
Ders Kitabı

Erol, H., "Microsoft Visual C Net ile Görsel Programlama", Adana Nobel Kitabevi (2010). ISBN: 9786053970750

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
126

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.

 

 

X
2

İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir.

3

Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder.

4

Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder.

X
5

Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır.

6

Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar.

X
7

Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar.

X
8

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek

X
9

Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest